Akadálymentesítési beállítások

Programjaink: Május 2-5. csütörtöktől vasárnapig XVIII. NN ULTRABALATON egyéni és csapat futóverseny , helyszín: fonyód utcái; Május 3. péntek 08.30 óra Ballagás , helyszín: Bacsák György Szakiskola; Május 3. péntek 10 óra Ballagás , helyszín: Mátyás Király Gimnázium; Május 3. péntek 12:00-17:00 óra Véradás , helyszín: Művelődési Központ; Május 4. szombat 10:00-12:00 óra Anyáknapi kézművés foglalkozás , helyszín: Művelődési Központ; Május 4. szombat 15:00 óra Egészség túra Varga Istvánnal , helyszín: Testvérvárosi park; Május 11. szombat 15:00 óra Egészség túra Varga Istvánnal , helyszín: Nagyboldogasszony Plébánia templom; Május 17. péntek 18:00 óra Biczók Bendegúz előadása , helyszín: Feng Shui Galéria; Május 18. szombat 8:00-10:30 óra Berekjárás, helyszín: Berek Világa Látogatóközpont; Május 18. szombat 14:00-15:00 óra Természetismereti foglalkozás, helyszín: Berek Világa Látogatóközpont; Május 18. szombat 12:00 óra Vadételek főzőversenye, helyszín: Fácános Palánkvár; Május 18. szombat 14:30 óra Fúvószenekari találkozó, helyszín: Vigadó tér; Május 18. szombat 15:00 óra Egészség túra Varga Istvánnal, helyszín: Protestáns templom;

news_slideshow1.jpeg
news_slideshow2.jpeg
previous arrow
next arrow

interaktiv diakokertEFOP 3.3.2-16-2016-00268

Kedvezményezett neve: Fonyód Város Önkormányzata
Projekt azonosító száma: EFOP 3.3.2-16-2016-00268
Projekt címe: „Fonyód a fejlődés útján”- Interaktív foglalkozások a diákokért

Támogatási összeg: 25.000.000 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt befejezésének dátuma: 2020. 07. 31.
A pályázat rövid bemutatása:
Fonyód Város Önkormányzata a „Fonyód a fejlődés útján” – Interaktív foglalkozások a diákokért címmel pályázatot nyújt be az EFOP 3.3.2-16 pályázati felhívásra. A pályázat megvalósításának fő helyszíne és egyben a pályázat szakmai lebonyolítója a Fonyódi Kulturális Központ, Könyvtár és Muzeális Gyűjtemény (FOKI), amely szervezetnek alapítója, fenntartója az Önkormányzat. A pályázatban vállalt tevékenységeket a fonyódi nevelési és oktatási intézmények, valamint a Kéthelyi iskola bevonásával valósítjuk meg. A pályázat célja a kulturális intézményeknek a nevelést, közoktatást és tanulást támogató szolgáltatásainak körében az ismeret- és tudásgyarapítás tevékenységek fejlesztése. A formális oktatás eszközrendszerének a gyermek- és ifjúsági korosztályra irányuló programokkal való kiegészítése a közoktatás hatékonyságának, a célcsoport tanulási aktivitásának és eredményességének az erősítése. Az oktatást támogató és kiegészítő kulturális nevelés egyúttal az egész életen át tartó tanulás stratégiájának megvalósítását is szolgálja a nem formális és informális tanulás útján. Ennek érdekében a pályázat célja, hogy a FOKI azoktatási-képzési hasznosulás szempontjából hatékonyabbá váljon. A FOKI küldetése, hogy sokoldalú szolgáltatásai és komplex tevékenységrendszere révén hatékony eszközévé váljon a nevelési-oktatási intézmények tanulói számára a nem formális és informális, tanórán kívüli tanulási alkalmak megvalósításában. A pályázat keretében a nevelési-oktatási intézmények tanulóinak és az óvodás gyermekek óvodai foglalkozáson kívüli kompetenciafejlesztését, ismeret- és tudásgyarapítását tűztük ki célul. Olyan, a formális oktatást támogató és kiegészítő tevékenységeket valósítunk meg, amelyek a gyermekek személyiségfejlődésében és képességeik kibontakoztatásában, innovatív gondolkodásmódjuk kialakításában: felszínre
hozzák a gyermekekben rejlő kreativitást, növelik önbizalmukat, kapcsolatteremtő, önkifejező, problémamegoldó és konfliktuskezelő képességüket, aktivitásukat és erősítik motiváltságukat. Az Országgyűlés a 47/2007.(V.31.) sz. határozata alapján elfogadta a „Legyen jobb a Gyermekeknek 2007- 2032” Nemzeti Stratégiát, aminek egyik fő célja, hogy a gyermekek fejlődése biztosított legyen. Projektünkkel ehhez a célhoz is szeretnénk hozzájárulni, méghozzá úgy, hogy a tanórákon kívüli nem formális és informális tanulási formákkal gyarapítjuk a tanulók tudását. Orvosolandó problémának tartjuk a város szegregációban élő kisebbség társadalmi, gazdasági helyzetét. Az itt élők legnagyobb része mélyszegénységben él, és sok közülük a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek. Projektünk kiemelt célja, hogy ezeket a gyerekeket résztvevőként bevonjuk projektünkbe. Ennek megfelelően projektünk közvetlen célcsoportja a fonyódi iskolások, óvodások, külön kiemelt célcsoportunk a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek. Közvetett célcsoport a gyermekek családjai, a pedagógusok, valamint tágabb körben a város lakói. Hosszú távú célunk, hogy az megvalósító kulturális intézmények közötti partnerségi viszony kialakuljon, megerősödjön,illetve, hogy oktatási-nevelési repertoárjuk bővüljön. Projektünket megvalósulása során hat együttműködő kulturális intézménnyel dolgozunk együtt:

 

-Palonai Magyar Bálint Általános Iskola
-Siófoki Szakképzési Centrum Bacsák György Szakgimnáziuma és Szakképző Iskolája Fonyód
-Mátyás Király Gimnázium
-Fonyódi Alapfokú Művészeti Iskola
-Kéthelyi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
-Fonyódi Óvoda és Bölcsőde


Az intézmények a projektben együttműködési megállapodás keretében vesznek részt. A projekt keretében a következő tevékenységeket valósítjuk meg: heti szakkör; havi szakkör; foglalkozássorozat; verseny, vetélkedő; témanap,témahét; művészeti csoport; tábor; kulturális óra, klubfoglalkozások, tehetséggondozó- , fejlesztő-, felzárkóztató kiscsoport. A tevékenységeken összesen 560 fő gyermek részvételét terveztük. A projekt megvalósulás időszakának feléig vállaljuk a résztvevők 40%-nak elérését. A célérték 20%-a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyermek. A projekt megvalósulásért a projektmenedzsment szervezet felel, ami a projektmenedzserből, valamint a pénzügyi vezetőből tevődik össze. A szakmai megvalósulásért a szakmai vezető felel. A projekt összetettsége miatt a megvalósulás kezdetén felveszünk egy fő projekt asszisztenst, akik segítik a projektmenedzsment munkáját.
Az esélyegyenlőség érdekében vállaljuk, hogy pályakezdőket alkalmazunk e pozíciókra. A tevékenységekhez eszközökre lesz szükség, ezek részére költséget rögzítettünk.


-Palonai Magyar Bálint Általános Iskola rendezvényei:
 Digitális Témahét
 Technika szakkör
 Néptánc szakkör és tábor
 Rajz szakkör


-Siófoki Szakképzési Centrum Bacsák György Szakgimnáziuma és Szakképző Iskolája Fonyód rendezvényei:
 Színjátszó szakkör
 Bennem is ott a sztár! - önismereti, önértékelési foglalkozások (műhely- és
klubfoglalkozás)
 Hogyan tovább? - Make Yourself! Foglalkozássorozat a tudatos jövőképépítésről
(továbbtanulás, munkahelyválasztás, karriertippek, stb.)
 iskolai ünnepségek (szecskaavató, karácsony, Bacsák-nap)


-Mátyás Király Gimnázium rendezvényei:
 Képzőművészeti szakkör
 diákszínpad szakkör
 Néptánc
 Matematika szakkör általános iskolásoknak és gimnazistáknak
 Természettudományi és tehetségfeltáró verseny
 Fizika és kémia szakkör
 Magyar irodalom szakkör
 Jövőbe tekintő konferencia

 Tehetséggondozás, nyelvvizsga felkészítés


-Fonyódi Alapfokú Művészeti Iskola rendezvényei:
 Improvizációs nap
 Együtt egymásért a zenével
 Nyári Zenei Tábor
 Koncert- és színházlátogatások


-Kéthelyi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola rendezvényei:
 Egészségnap
 Idegennyelvi témahét
 Művészeti bemutató
 Színházlátogatások


-Fonyódi Óvoda és Bölcsőde rendezvényei:
 Víz világnapja témahét
 Adventi témahét
 Zeneovi és néptáncfoglalkozások


-Fonyódi Kulturális Intézmények kapcsolódó rendezvényei:
 Fonyód vetélkedő
 Tematikus napok: Télűző, Húsvét, Advent
 Egy nap a csillagokkal: Planetáriumi előadás általános iskolás és gimnáziumi tanulók részére